Oglaševanje

Nemci razkrivajo: kateri avtomobili se pogosto kvarijo in kateri so zanesljivejši

author
K. L.
31. okt 2025. 05:05
okvarjen avto na cesti, pred njim znak za okvarjeno vozilo
Foto: PROFIMEDIA

Nemški avtomobilski klub ADAC razkriva, katera vozila so zanesljivejša in katera se pogosto kvarijo – električna ali tista z motorji z notranjim izgorevanjem.

Oglaševanje

Lani je ADAC zabeležil več kot 3,6 milijona intervencij.

Število okvar električnih avtomobilov se je povečalo za 46 odstotkov zaradi naraščajočega števila tovrstnih vozil na cestah, piše portal N1 Hrvaška.

Oglaševanje

S hitrim naraščanjem števila električnih vozil pa so se izboljšali tudi podatki v ADAC-ovi statistiki.

Ti kažejo, da so električna vozila manj nagnjena k okvaram kot primerljiva vozila z motorji z notranjim izgorevanjem.

Pri vozilih, starih od dve do štiri leta, imajo bencinski in dizelski avtomobili dvainpolkrat več okvar kot električni avtomobili.

Stopnja okvar za vozila z motorji z notranjim izgorevanjem je znašala 9,4 okvare na 1000 vozil, medtem ko je bila pri električnih vozilih le 3,8.

Oglaševanje

Trenutna statistika okvar analizira podatke o 159 modelnih serijah in podaja podrobno oceno najzanesljivejših in najobčutljivejših modelov vseh vrst pogona.

Presenetljivo: nenavadno slaba Toyota

Več Toyotinih modelov, ki so sicer v preteklosti sloveli po zanesljivosti, se je tokrat izkazalo za bolj nagnjene k okvaram.

Oglaševanje

Model z največjo stopnjo okvar je Toyota C-HR, prvič registrirana leta 2020, z 63,1 okvare na 1.000 vozil.

Težave z zanesljivostjo so se pokazale tudi pri drugih Toyotinih modelih (RAV4, Yaris in Yaris Cross), najpogostejši vzrok pa so bili problemi z zagonskim akumulatorjem. Toyota se je na to že odzvala z uvedbo novih, močnejših baterij.

Na vrhu Mini, Audi A4 in Tesla Model 3

Med vozili z motorji z notranjim izgorevanjem, starimi dve leti, sta se za najbolj zanesljiva izkazala Mini Cooper (indeks okvar na 1.000 vozil znaša 0,3) in Audi A4 (0,4).

Med električnimi avtomobili je bil za najboljšega razglašen Tesla Model 3 (0,5). Skupno je imelo dvanajst modelov indeks okvar nižji od 1.

Poleg Toyotinih modelov (Yaris Cross 40,0; Yaris 29,2; C-HR 16,4; RAV4 18,4) je negativno izstopal tudi en električni avtomobil – Hyundai IONIQ 5, pri katerem je bila visoka stopnja okvar (22,4) posledica težav z integrirano polnilno krmilno enoto (ICCU), kar je že privedlo do vpoklica s strani nemške Zvezne uprave za motorni promet.

Oglaševanje

okvarjena Toyota Yaris z odprtim pokrovom motorja
Toyotini avtomobili so presenetili z visokim indeksom okvar. | Foto: PROFIMEDIA

Glavni vzrok okvar: akumulatorji, baterije in pnevmatike

Tako kot v preteklih letih je bil glavni vzrok okvar okvarjen zagonski akumulator, ki je bil odgovoren za 44,9 odstotka vseh okvar v letu 2024.

Pri električnih vozilih je bil delež okvar zaradi zagonske baterije še višji – 50,5 odstotka, v primerjavi s 44,6 odstotka pri vozilih z motorji z notranjim izgorevanjem.

Oglaševanje

V povprečju zagonske baterije in akumulatorji zdržijo pet do šest let. Vendar pa je veliko novejših vozil že obtičalo z izpraznjenimi ali pokvarjenimi baterijami.

Razlogi za to so pogosto velike obremenitve številnih električnih porabnikov.

Če imate v bližini parkirnega mesta vtičnico, lahko baterijo občasno napolnite.

Pravočasna zamenjava ali preverjanje akumulatorja prav tako pomaga preprečiti njegovo okvaro.

Če načrtujete daljša potovanja, je koristno, da za pred temi potovanji zavestno uporabljate svoj avtomobil za kratke razdalje, da se akumulator popolnoma napolni.

Pogost vzrok okvar so tudi predrte pnevmatike, ugotavlja ADAC. Verjetnost predrtja pnevmatik lahko zmanjšate tako, da vsaj vsaka dva tedna preverjate tlak v pnevmatikah in redno opravljate vizualne preglede zaradi njihove morebitne obrabe ali razpok.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih